18 februarie 2013

Orez parfumat cu anason si cardamom

Print

  

   O reteta inspirata din cartea inegalabilului Gordon Ramsay!
   Se spune ca orezul basmati este considerat cel mai bun orez! Boabele sunt aromate si nu se lipesc. Aici, parfumat cu anason si cardamon devine si mai placut la gust! 

O garnitura perfecta, as spune!
  



Ingrediente:
350 gr orez basmati
650 ml apa
1-2 flori de anason stelat
1/4 lingurita cardamom praf sau 2 pastai
sare de mare
piper negru proaspat macinat



Preparare:
1. Clatim orezul in mai multe ape reci, ca sa indepartam excesul de amidon.


2. Punem intr-o cratita (cu fundul gros) apa si condimentam cu sare si piper. Adaugam anasonul si praful de
cardamom (daca folosim pastai, le zdrobim putin cu degetele), incalzim apa pana la punctul de fierbere, adaugam orezul si il lasam sa fiarba acoperit timp de 10 minute la foc mic.
3. Luam cratita de pe foc si lasam orezul sa se umfle in aburi (acoperit) timp de 5 minute.
4. Scoatem anasonul (daca am folosit pastai de cardamom le scoatem si pe acelea), afanam orezul cu furculita si
servim imediat.


Pofta buna!

Particip cu aceasta reteta la concursul Kotanyi si Retetele Lumii, organizat pe blogul Adinei.

10 comentarii:

Cristina spunea...

Sunt convinsa ca este bun, asa ca il voi face si eu cu prima ocazie!

Oana spunea...

Pana acum nu m-am gandit la o asemenea combinatie! Suna foarte atragator, e o idee geniala!

Kyra spunea...

Iti trebuie curaj sa incerci asemenea arome cind esti mai conservator.
Suna bine combinatia!

Anki spunea...

Ce tare imi plac fotografiile tale, rosul acela e demential! pupici

Unknown spunea...

O prezentare ce te imbie la masa! Te pup

Simona spunea...

La cat de mult imi place orezul.. nu pot cere decat portie dubla!!
Pupici

Anonim spunea...

Mhhh...cat de bun trebuie sa fie!
Ar trebui sa incerc si eu :P
Pupici

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Cristina!!!

Multumesc frumos, Oana!!!

Multumesc frumos, Kyra!!! Asa mi-am zis si eu:)Chiar ma gandeam ca este prea parfumat pentru gustul meu, dar nu a fost deloc asa. Are o aroma subtila si placuta!

Multumesc frumos, Anki!!!

Multumesc frumos, Paula!!!

Multumesc frumos, Simona!!!

Multumesc frumos, Delicious Flavours!!!

Va pup si va doresc o seara minunata!

Adina spunea...

Imi inchipui ce nebunie a fost acolo in farfurie!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Mitinita!!!Da, o adevarata nebunie:)
Te pup!