19 februarie 2012

Pui umplut cu ciuperci si cus cus

Print



    Va prezint o reteta delicioasa, care poate fi alegerea perfecta pentru o cina in familie dar si o idee super pentru o masa festiva ;)


Ingrediente:
un pui grill de aproximativ 2 kg
o ceapa mare
3-4 linguri cu cus cus
6 catei de usturoi
600 gr ciuperci
1 lingura cu boia de ardei dulce
1 lingurita cu boia de ardei iute
1/2 legatura de patrunjel verde tocat
ulei
sare

Preparare:
1. Taiem ceapa marunt si o punem la calit cu o lingura de ulei. Lasam sa se caleasca cateva minute dupa care adaugam 2 catei de usturoi taiati marunt si mai calim doua minute. Adaugam cus cus-ul si impreuna cu ceapa si usturoiul mai calim 3-4 minute, apoi adaugam o cescuta cu apa calda si lasam sa fiarba acoperit pana se evapora toata apa. Rasturnam amestecul intr-un castron.
2. Ciupercile le taiem asfel: jumatate din ele le taiem marunt si cealalta jumatate doar in doua. In cratita in care am calit ceapa punem o lingura de ulei si calim ciupercile. Lasam sa se caleasca pana se evapora toata apa lasata de ciuperci. Alegem ciupercutele jumatati si le punem intr-un castron iar celelalte le rasturnam peste amestecul cu ceapa si cuscus.
3. Separat, in alt castronel pisam restul de usturoi, adaugam boiaua dulce si iute, un praf de sare si 3-4 linguri cu ulei, amestecand bine.
4. Puiul il spalam bine, apoi il stergem cu un servet de hartie ca sa absoarba apa ramasa de la spalat. Il ungem cu jumatate din compozitia cu boia.
5. In compozitia cu ciuperci si cus cus adaugam patrunjelul tocat, sare dupa gust si  compozitia ramasa cu boia si usturoi. Umplem puiul cu acesta compozitie si ii legam picioarele in cruce.


6. Pregatim un vas Yena cu capac. Il ungem cu putin ulei, punem puiul umplut si ciupercile jumatati, pe langa el.Turnam in vas o cescuta cu vin alb, ii punem capacul si il dam la cuptor pentru aproximativ o ora si jumatate la foc moderat. Dupa o ora si jumatate  dam capacul deoparte si mai lasam 15-20 de minute sa se rumeneasca frumos. Servim cu castraveti la otet sau gogosari.



Pofta buna!

15 comentarii:

Cristina spunea...

Delicios!

Antonina Sofia Sociu spunea...

ufff ce bine arata!! iubesc pasarea asta! de ciuperci nu mai zic nimic.. (da tare-mi plac ;) pupici

TeoBucatar spunea...

Ce sa faci tu cu un pui de 2 kg?Eu si Anto ne oferim sa te ajutam:)

Adela Zilahi spunea...

Oare sa ma bag si eu la imparteala sau ba? Clar ca da!! Vreau si eu :)

Simona spunea...

Pfaaa.. ce bine arata! Ma bag si eu cu Teo si Anto! :) Pupici

Fancy Cake spunea...

Arata de milioane! Tare bun!

Cristina spunea...

Eu nu glumesc, cand intru pe blogul tau mi se face foame instant! Imi place mult puiul umplut cu ciuperci, dra nu am incercat niciodata cu cus-cus, asa ca zilele acestea trec la treaba. PUp si o saptamana frumoasa iti doresc.

DiaMar bucataria galbena spunea...

Ciupercile sunt pe placul meu.Tare mult imi mai plac.Si inaripatul arata foarte bine.Pup!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Cristina!!!

Multumesc frumos, Antonina!!!

Multumesc frumos, Teo!!!Adevarat, cum sa ma descurc singura cu ditamai puiul??...asa ca...va astept cu drag:)

Multumesc frumos, Adela!!!

Multumesc frumos, Simona!!!Este pentru toata lumea:)

Multumesc frumos, Fancy Cake!!!

Multumesc frumos, Cristina!!!E buuun tare cu cus cus!

Multumesc frumos, DiaMar!!!

Va pup si va doresc o saptamana cat mai frumoasa!

Corina spunea...

Ingredientele imi plac de innebunesc, iar despre aspect numai cuvinte de lauda am, asa ca da-i inainte Licuta draga ca ne place, place,place!:) Pup

Ramona Alina spunea...

nu am gãtit incã cu cus cus...ce bun trebuie sa fie!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Corina!!!Pup cu drag!

Multumesc frumos, Ramona!!!Pupici!

maria mihalache spunea...

Pentru duminica ca este Lasatul secului chiar ma gandeam la un pui umplut dar inca nu ma hotarasem cu ce sa il umplu.....acuma gata m-am hotarat....cu cus-cus......multumesc pentru idee!Pup!

Licuta Marin spunea...

Maria, ma bucur mult ca iti place puiul!!!Daca faci pentru duminica, astept impresii:)Pupici si multumesc pentru aprecieri!

Alice spunea...

Nu mai zic nimic :)))

pupici