5 februarie 2012

Prajitura Lamington

Print



    Prajiturici delicioase, din aluat de pandispan, glazurate cu sos cremos de ciocolata si tavalite prin fulgi fini de cocos! Ce-ti poti dori mai mult, intr-o zi friguroasa de iarna?:))



Ingrediente:
Pentru aluat:
125 gr faina
3 oua
125 gr zahar
60 gr amidon
10 gr unt topit
1 lingurita praf de copt
un plic de zahar vanilat



Pentru glazura:
100 gr ciocolata
125 ml lapte
50 gr zahar pudra vanilat
75 gr cacao neagra
10 gr unt
150-200 gr fulgi de cocos


Preparare:
1. Batem ouale cu mixerul pana devin spumoase, apoi adaugam zaharul si mixam in continuare pana cand acesta se dizolva. Adaugam faina cernuta si amestecata in prealabil cu amidonul, vanilia si praful de copt, amestecand incet cu lingura, apoi adaugam untul topit.
2. Turnam compozitia intr-o tava dreptunghiulara de 22x28 cm, tapetata in prealabil cu hartie de copt, si coacem timp de aproximativ 20-30 minute, la foc potrivit. Scoatem din cuptor si lasam sa se raceasca.

3. Intre timp, preparam glazura astfel: amestecam zaharul pudra vanilat cu cacao. Punem laptele, ciocolata rupta bucati si untul intr-o cratita pe bain marie. Lasam sa se topeasca, apoi adaugam cacaua amestecata cu zaharul si fierbem totul, amestecand continuu cu o lingura, pana obtinem o compozitie omogena. Lasam sa se racoreasca.
4. Taiem pandispanul in 24 de bucati dreptunghiulare. Luam cate o bucata, pe care o dam prin sosul de ciocolata pana se acopera perfect si apoi o tavalim prin fulgii de cocos. Procedam la fel pana terminam toate bucatile. Le asezam pe un platou si dam la rece jumatate de ora, apoi servim.




 Pofta buna!


34 de comentarii:

Edith spunea...

superba ti-a iesit! eu o stiu sub numele de tavalita, mama facea cand eram mica.
Am tot zis sa o fac si eu ca nu am mai mancat de multa vreme, insa nu i-a venit randul..

FLORY spunea...

Ce pufoasa e!Si ara si ceea ce-mi place,cioco si cocos!Pupici!

Emily spunea...

of, ce bine arataaaaaaa cred ca e bestiala ♥ te pup scumpa mea

Adela Zilahi spunea...

Ador aceasta prajitura, ador cocosul! Super prezentare!! Pup cu drag!

Can't boil an egg spunea...

De cand n-am ma mancat........ Mi-e pofta acum, ma faci sa ma apuc de prajiturit acum! Pupici :*

Cristina spunea...

Superba ti-a iesit. Chiar o aveam in plan in acest week-end insa pana la urma am facut altceva.

Simona spunea...

O bunatate pufoasa si ciocolatoasa! Pupici

gaby_d spunea...

Arata impecabil!
Mi s-a facut o pofta!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Arata extraordinar de bine.Pup!

Laancuta spunea...

O bunatate! Ti-au iesit perfecte.

Mihaela spunea...

Ce dragut arata contrastul dintre pandispan si ciocolata! cu pandispan nu am incercat, multumiri de postare :) O saptamana frumoasa!

Cristina spunea...

Draga mea, asta am facut si eu! Am pus ieri pozele pe facebook! Arata ff bine si imi place f mult!

Mihaela Negrescu spunea...

o prajitura taaare cocheta, e in trend...:) a combinat culorile perfect,deci nu are cum sa aiba parte de critici :))si sigur e si delicioasa!!Felicitari!!

strumfa bucatareste spunea...

asta e prajitura "tavalita" :)), asa o are mama in caietul cu retete

Corina spunea...

Sunt perfecte! Si ce bune tre sa fie, salivez :) Pup

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Edith!!!Adevarat, asa i se mai spune!Si eu o pusesem de mult pe lista, dar pana la urma i-a venit randul:))

Multumesc frumos, Flory!!!

Multumesc frumos, Emily!!!

Multumesc frumos, Adela!!!

Multumesc frumos, Diana!!!

Multumesc frumos, Cristina!!!

Multumesc frumos, Simona!!!

Multumesc frumos, Gaby!!!

Multumesc frumos, DiaMar!!!

Multumesc frumos, Ancuta!!!

Multumesc frumos, Mihaela!!!

Multumesc frumos, Cristina!!!Abia astept sa le vad!

Multumesc frumos, Fantezie in bucatarie!!!

Multumesc frumos, Strumfa bucatareste!!!Este foarte adevarat ceea ce spui!

Multumesc frumos, Corina!!!

Pupici si o saptamana cat mai frumoasa va doresc!

Nely spunea...

Ce bine arata! Ador aceasta prajitura, pupici!

langmina spunea...

Arata foarte bine!Cred ca e delicioasa,imi place tare mult!

miremirc spunea...

arata impecabil! :)

In bucatarie cu Aziz spunea...

Perfecta!!!!!!!!!pup o zi minunata iti doresc!!!!!

Ramona Alina spunea...

Tare bine aratã, pup:)

raluka spunea...

Arata superb!de revista!este prajitura copilariei mele!curand am s-o fac si eu dupa reteta dumneavoastra!

maria mihalache spunea...

Parca zici ca-i ninsa.
Pup si seara minunata!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Nely!!!

Multumesc frumos, Langmina!!!

Multumesc frumos, Miremirc!!!

Multumesc frumos, In bucatarie cu Aziz!!!

Multumesc frumos, Ramona!!!

Multumesc frumos, Raluka!!!E delicioasa, merita incercata!

Multumesc frumos, Maria!!!

Va pup cu mare drag!

sara & Miki spunea...

Imi place ca ador cocosul. Nici eu nu am facut-o de mult. Pup!

Timea spunea...

Foarte frumos arata! Mie imi place cu nuca :)

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Sara&Miki!!!Pupici!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Timea!!!E tare buna si cu nuca!Pupici!

Gusulita spunea...

delicioasa, o cunosc si-mi place foarte mult ! felicitari !

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Dana!!!Pup si o seara buna!

Antonina spunea...

Ce tavalita grozava!! Imi ploua in gura cand ma uit la ea!! Superbe poze Licuta!!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Antonina!Pupicei!

r spunea...

Asta e o prajitura pe care o facea bunica mea in ultimii ei ani :(((...din pacate nu mai este de 11 ani...nu aveam nici cea mai mica idee de reteta sau numele prajiturii, am descoperit-o intamplator ♥♥♥ Multumesc!!!! Abia astept sa i-o fac fetitei mele!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, r!!! Ma bucur ca ti-am fost de ajutor in gasirea retetei pierdute a bunicii! Daca o faci astept impresii:)
Te pup si iti doresc o saptamana cat mai frumoasa!