31 iulie 2011

Concediu in Maramures

Print

Va spun sincer, ca intotdeauna am preferat marea in defavoarea muntelui. Dar anul acesta ne-am schimbat la 180 de grade si am decis sa luam drumul muntelui. De cativa ani, o colega de serviciu m-a innebunit cu povestile sale despre Maramures si astfel ne-am decis anul acesta, sa purcedem la drum (aproximativ 700 km) catre Targu Lapus (Maramures).
   Ceea ce am sa va spun din start este ca drumul, in sine, este foarte obositor dar merita din plin. Ceea ce am vazut nu se poate descrie in cuvinte sau mai bine zis nu cred ca as putea sa ma exprim eu asa cum ar merita locurile prin care am trecut si pe care le-am vazut. Nu sunt o buna oratoare dar pot sa va spun cu mana pe inima ca avem o tara superba, in ciuda a tot ceea ce se intampla pe plan social si politic.
    Ceea ce este mai grav este faptul ca nu stim sa profitam de aceste frumuseti pe care ni le-a oferit natura fara sa ne ceara nimic in schimb. Peisajele si oamenii acestor locuri m-au incarcat pozitiv si mi-au dat o liniste sufleteasca pe care nu am simtit-o niciodata pana acum.
    Cat mai avem timp, sa ne bucuram de frumusetea acestor locuri minunate si rupte parca dintr-o carte de povesti.

In drum spre Tara Lapusului, un popas la Sighisoara.

Ajunsi la destinatie, TARA LAPUSULUI (MARAMURES)

Manastirea de la Sapanta (cea mai inalta Biserica din lemn, din lume)

Cimitirul Vesel de la Sapanta.

Manastirea Barsana (eu as numi acest loc RAIUL pe pamant).

Plimbari prin munti.

In drum spre casa, un popas: Lacul Rosu.

Cheile Bicaz.

Si la urma o plimbare cu telegondola in PIATRA NEAMT, un oras care ne-a impresionat profund.

33 de comentarii:

sandurv spunea...

Bravo ! Ma bucur ca ati avut un concediu asa minunat si ati ramas cu atat de multe amintiri frumoase!

Mihaela spunea...

Superbe fotografii! Avem intradevar o tara minunata, pacat ca nu se exploateaza posibilitatile turistice... As vrea sa pot sa vizitez si eu odata locurile astea :)

Oana spunea...

Ai dreptate, uneori uitam ca avem atatea locuri minunate de vizitat! Multumesc ca mi-ai adus aminte ce stare de bine iti pot da lourile minunate pe care le avem atat de aproape de noi!

Alexandrina spunea...

Superbe locuri, superbe fotografii!

Petronela spunea...

O vacanta foarte frumoasa si odihnitoare!Am spus intotdeauna ca Romania e o tara minunata...cu munti cu mare(cum nu gasesti peste tot...)cu lacuri...
Noi am fost acum 3 ani in Bucovina si ne-a placut foarte mult,ne-am intors foarte relaxati!!!
Ceea ce stirbeste frumusetea Romaniei,este nesimtirea si ...mizeria...
Sa va fie de bine vacanta!
O saptamana frumoasa si pupici!!!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Romeo!!! Macar cu amintiri sa ramanem, ca timpul petrecut acolo este asa de scurt incat ni se pare ca a fost un vis frumos care s-a terminat prea repede...

Multumesc Mihaela!!! Avem o tara foarte frumoasa si sunt multe locuri prin care nu cred ca o sa trecem prea curand!...Pupici!

Multumesc frumos Oana!!!Este foarte adevarat ca sunt multe locuri frumoase in care visezi cu ochii deschisi si ai impresia ca te afli intr-un tablou pictat de cine stie ce visator...dar de fapt toate sunt reale!...Te pup!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Petronela!!! Ai perfecta dreptate in ceea ce zici!...Pupici!

Luminitanaty spunea...

Trebuie sa iti multumesc pentru poze superbe..nu stiam ca sunt asa locuri frumoasa in Romania...trebuie neaparat sa ajung si eu

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Naty!!! Iti recomand cu mare placere sa mergi sa vizitezi aceste locuri minunate !...Pupici!

gaby_d spunea...

Licuta!! Ce poze!!
Am stat asa...pe coate :))si le-am admirat.
Frumos, frumos de tot!
Bravo voua!

sara & Miki spunea...

Bine te-ai intors din concediu. Locuri minunate, pozele sunt edificatoare. Cum au zis toti avem locuri minunate in tara, care nu sunt exploatate. Pupici!

Maya spunea...

Superbe imagini,superbe peisaje,superbe locurile pe care le-ati vizitat!Frumos concediu!
Licuta,eu ador muntele,cu toate ca mai des mergem la mare,pentru ca alor mei le place la scaldat :D

Mariana Marin spunea...

Majoritatea uita ce tara frumoasa avem si tot lauda capra vecinului..... Apropo, ce ati mancat bun pe acolo? :)

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Gaby!!! Am facut foarte multe fotografii in condediul acesta dar era si pacat sa nu facem, prin cate locuri minunate am trecut!...Pupici!

Multumesc Sara&Miki!!! Bine v-am regasit!...Pupici!

Multumesc Maya!!! Si noua ne place marea dar anul acesta am schimbat putin peisajul!...Si nu ne pare rau deloc!...Pupicei!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Maya Marin!!!Primul lucru pe care l-am facut cand am venit acasa a fost sa ma urc pe cantar. La cat am mancat am crezut ca am pus vreo 2-3 kile dar spre surprinderea mea nu a fost asa...Am mancat mancare cu sprecific maramuresan: gulas, mamaliga cu branza in straturi, ciorbe de la care nu a lipsit smantana, tocanite. La noi in Moldova nu se fac astfel de mancaruri si mancand in fiecare zi am crezut ca o sa se vada la cantar dar... din cauza ca am facut multa miscare nu prea s-a depus...Pupici!

gaby_d spunea...

Buna seara!
M-as bucura tare mult ca si-n august sa participi la provocarea lunii, asa ca am venit sa te invit, cu mare,mare drag!

Cristina spunea...

Foarte frumoase locurile pe care le-ati ales pentru vacanta, iar pozele sunt superbe! Sper ca in anii vitori sa ajungem si noi in Maramures...

Din bucataria mea spunea...

Cu mare placere, Gaby!!! Multumesc frumos pentru invitatie! Pupici!

Multumesc Cristina!!!...Pupici!

Alice spunea...

minunate zone, frumoase fotografii!!!
Sighisoara e locul meu de suflet, poposesc acolo in fiecare an, iar lacul Rosu si Cheile Bicazului...nu mai pot spune nimic.
uite daca vrei sa mai citesti si impresiile mele de calatorie te invit Pe carari! http://pecarari.blogspot.com/

apropo...te-am adaugat la mine in favorite, pt ca mi-e mai usor sa intru si sa te vad, desi nu comentez mereu :) cu mare drag te imbratisez

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Alice!!! Esti o draguta!!...Te pup!

Anki spunea...

Ce placere sa iti descopar blogul! Cu atat mai mult cu cat am vazut poze cu Sighisoara mea draga :) Mi-ai facut o mare bucurie, saru'mana!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos Anki!!! E o mare onoare si placere pentru mine ca am trecut print-un oras asa de frumos si am putut sa ma bucur cateva ore de frumusetile acestuia...Pupici!

yaya6 spunea...

vai ce tara minunata avem,multumim ca ni le-ai ratat si noua,felicitari pentru blog,e fain tare

Din bucataria mea spunea...

Multumesc pentru aprecieri, Yaya!!! Pupici!

Nina spunea...

Cita frumusete in aceasta tarisoara!

Licuta Marin spunea...

Adevarul adevarat ai spus, Nina!!!Pupici!

Ileana spunea...

Superbe locuri, minunate poze!

Cu siguranta nu e doar "meritul" aparatului, ci mai ales al fotografului, totusi m-ar interesa cu ce fel aparat ai facut pozele?

Anonim spunea...

Interesant articol Blogger: Din buc�t�ria mea, chiar in Maramures.